onsdag 6 februari 2008

självömkan AB

skrubs är över, hade redan sett de avsnittet så det var inte såå kul som det brukar..

sitter här i min jävla ensamhet som vanligt på nätterna och kan inte somna.. men nu är det nog mest hjärnspökerna som spökar mest.. fattar inte hur mycket tankar en liten hjärna som min kan rymma..?? finns så mycket att säga som inte sägs.. varför?! för att jag suger såå hårt på att öppna mig.. försöker och försöker men jag kan verkligen inte.. vad gör jag för fel..? nån som kan berätta det för mig?
vad jag än gör med mitt liv så lyckas jag verkligen skita det totalt.. jag ska göra saker men det blir verkligen inte gjort.. skulle börja plugga och det gick ju bra.. eller inte.. det jag säger kommer helt fel ut.. och varje gång någon frågar om det är nått så är det såklart ingenting.. vill inte visa hur jävla sårbar jag igentligen är..

han kom precis och frågade vad det är; jag lyssnar på fin musik och blir lite "rörd".. vem ljuger jag för igentligen?? är jag för feg för att säga som det igentligen är? varför jag alltid är så lessen som ingen ser.. ni vet desperate housewives, ingen får se vad som finns under den perfekta ytan.. här har ni proffset!

varför finns det alltid så mycket som ska göras?? söka ett till jobb om timmarna inte räcker på coop, plugga NK B som låter skittrist, ta mitt förbaskade körkort ( som syster så fint sa: en förutsättning att nån tar tummen ur röven och skaffar körkort då förstås), fixa i lägenheten och försöka vara social (den går sämst) och sist vara den perfekta dottern mamma och pappa vill ha, den går sämst förresten!
måste jag vara som de vill? varför får jag bara inte vara mig själv för? jag vill vara den som jag vill vara.. inte någon annan.. kanske borde jag stå på mig och vara stolt för den jag är, fast jag har några fel.. det har väl alla?

hur kommer det sig att det är lättare att uttrycka sig på en blogg än att säga vad man känner till den man älskar?

ibland önskar jag att jag var mer som syster.. vågar säga vad hon tycker till alla och står upp för sig själv! beundrar lillasyster mest!

blev ett låång och ganska självömkande inlägg men behövligt att få skriva av sig lite, eller mycke.. god natt!

Inga kommentarer: