torsdag 13 mars 2008

ensamstående mamma??!!

längesen man bloggade men jag har jobbat mycket nu och har helt inte hunnit med bloggen, fel av mig. ska bättra mig! är hemma och ledig nästan hela veckan. jobbade måndag och tisdag och sen är jag ledig resten av veckan! känns skönt och inte skönt.. skönt och vara ledig, men vad ska man göra på dagarna???? tur att man har troy hemma så man har lite sällskap iaf!

håller på och tvättar, städar, diskar och plockar upp ren tvätt som legat i tvättpåsen i ca 1 vecka nu.. andreas har inte brytt sig om den så varför ska jag göra det då? men nu orkade jag inte se de jäkla påsarna ligga och ta plats.. så jag tog tag i det som vanligt..

känns drygt att det bor tre vuxna hemma på tenngatan nu men att det bara en som diskar och plockar efter alla andra.. känner mig som en ensamstående mamma med två tonårspojkar.. stor suck! beundrar alla mammor som har det så.. det krävs ork, kraft och tålamod för att inte vilja hoppa från balkongen ;)

måste nog ta upp det med killarna ikväll att jag inte tänker laga mat, diska och städa utan att de hjälper till.. nu får det vara slut på hotellet! det har stängt för säsong!

fick min lönespec och det är väl alltid lika kul att få? tråkigt bara att en del måste gå till hyran! varför?!

Inga kommentarer: