måndag 23 mars 2009

en resa med mååånga stopp!

måndag idag och andreas kommer snart hem med jocke som sällskap.

helgen var mycket trevlig! började med att jag och petra köpte godis nere på ängsgärdet. mycket bra! sen var det en seeeg och tråkig bilfärd till hova. hatar att åka bil långt.. men till slut kom vi fram till peter, petra, philip och ina. de hade dukat upp för en trevlig tacos/öl/vin/cider kväll :)

peter sa att han inte visste vad och lilla petra drack så han hade både köpt vin och cider. så snällt så! blev en trevlig middag med prat massa tacos och en hög med goda tacochips.
kvällen slutade halv fyra med tre ganska luriga grabbar. kul att se att de har så kul med varann. morbror och systersöner. tjejerna slängde alla i säng och vi fick sova några timmar.

vaknade ganska tidigt och först av alla så jag tog med mig enzo och ina på en morgon promenad. så skönt så! gjorde mig iordning och en så började alla vakna upp. då blev det frukost och sen en sund ute på bänken med solen i ansiktet. så otroligt skönt..

hoppade in i bilen och sen till andreas morfar som gjorde våfflor, ojojoj vad mätt man redan var efter frukosten men det är bara se glad ut och äta. men gott var det!! fick leta rätt på enzo som smet ut men han höll sig på tomten, riktigt förvånad! haha

åkte sedan till deras mormor som låg inne på gammelhem och vilade upp sig efter en höftoperation. hon blev riktigt glad att vi kom och hälsade på! satt där en stund och pratade.

nästa stopp var hos andreas andra morbror, hans fru och deras tre dockor till döttrar. alla ser perfekta ut.. var där en snabbis och hälsade på för att sedan åka tillbaka till peter och hämta alla våra saker säga hejdå till alla, philip ville verkligen inte att vi skulle åka.. gullungen!

sen hade vi ett stopp kvar, hos erik och hämtade nån bildel som han hade som andreas skulle ha. passade på att stanna i mariestad och äta en konstig kebabtallrik.. hmm.. inge bra. men mätt blev man iaf. sen bar det av hem.. såå skönt men jag hade utan problem kunnat stanna en natt till hos petra och peter. var så otroligt trevligt där.

var vaken hela vägen till köping, där slocknade jag.. sov gott den sista biten hem.. en resa med många att hälsa på men trevligt var det iaf. åker ner igen till riddarveckorna i sommar. grabbarna ville se riddarspelen, jag funderar på att stanna i stugan med enzo och sola ist. riddare har inte riktigt fångat mitt intresse.. hahah men vem vet? kanske blir helt störtförälskad i riddarspelen :P vem vet?

Inga kommentarer: