söndag 4 oktober 2009

Promenad till gryta.

Hemma efter gryta, god middag och gott fika efter. Vad annars? :)

Blev klar med dusch och fix så i tid idag så jag bestämde mig för att ta hunden och promenera till mamma och pappa. Plugga in hörlurarna i öronen, halsduk och vantar på sen var det bara att börja traska.

Kom till coop bron så började det att dugga, fan fan fan.. Inte vad jag ville ha! Ju längre jag kom destomer regnade det. Stor suck. Snygg och fräsch blev ganska fort blöt och sunkig :P

Enzo var inte heller så glad över regnet, han var ganska bitter. Virade halsduken över huvudet så jag inte skulle bli dyngsur iaf, hjälpte väl lite. Men fram kom jag, 40 min tog det i blåst och regn men skönt var det när man väl kom fram.

Åt som sagt god kyckling och stekt gnocci och paprikaröra som pappa hade gjort själv. Mamma får alltid slita som en odjur när det ska bakas efterrätter. Jag vill inte ha varm mjuk frukt, andreas vill inte ha kokos eller konstiga kakor, fredrik är inte så förtjust i choklad.. Så hon får slita och tänka för att det ska passa allas munnar. Slutade med idag att hon gjorde en äppelpaj, och sen kanelsockrade äpplen och glass till mig och ella. Varpå jag ville ha mina lite stekta, men hårda. Inte är det lätt heller för mamma :)

Kricke kom hem efter innebandyn så jag passade på att raka håret på honom. Så nu är han nyklippt. Kan man säga nyklippt när man är rakad?!

Hemma nu och ska försöka få en lite butter andreas i säng så han får sova. God natt!


Enzo traskade på bra när det börja regna.

Blöt och sunkig var ordet.

Inga kommentarer: