lördag 12 september 2009

Underbara fredag.

Lördag morgon och jag har redan varit uppe ett tag. Var ut med enzo och joggade en runda, det var så skönt ute vid niotiden. Inte för varmt och inte för kallt, enzo njöt av att få springa av sig lite :)

Vetrinären igår lugnade mig massor igår! Vi ska öka hans örondroppar till två gånger i veckan, scahmpoonera två ggr i veckan i två veckor och sen byta scahmpoo till ett mildare och shampoonera en gång i veckan under en period. Han har fått nytt foder så han inte ska vara så smal och öka apiten lite. Det är ett royalfoder och han älskar det! Igår när vi kom hem vid sextiden så åt han tre små portioner innan vi sov och imorse så åt han en stoor frukost! Matte blir så glad. För han är verkligen så smal nu, inge fallakropp baktill alls. =/ Men förhoppningsvis kan det bli lite bättre nu!

Så underbart att få umgås med helena igen! :) Vi satt hemma och pratade en stund, gick till alex (hennes sambo) och sa hej, gick till ica haga och köpte mat som vi skulle laga och hyrde en film. Maten var underbar på så sätt att det är vår signaturrätt! hahah Vi lagade jämt den förr. Så enkel och så udda :) Men bra smakade det. Hyrde Irene Huss, nattsköterskan och den var väl som en svensk film brukar, halvbra. Den var spännande och så men så svenskt filmad. Men kvällen var underbar, blandande nån drink och hade så mysigt. Like old times :)

Jag och enzo gick och la oss vid halv ett, båda var helt slut och vi somnadefort som tusan. Han är så mysig när man ska sova själv, han märker nog att jag inte gillar och sova själv så han lägger sig alltid tätt framför en så man kan hålla om honom en liten teddybjörn. Matte somnade som en stock då :) Underbara hund!

Andreas kom hem vid halv fyra imorse och var förvånandsvärt tyst när han kom hem, vaknade efter en stund när hans pigrog i micron var klar :P Nu ligger han och sover av sig all alkohol och jag ska göra en stor god frukost till oss.


Det vackraste i mitt liv! Underbar.

Inga kommentarer: