torsdag 4 juni 2009

vallby & e tuna

Igår var vi på utflykt med jobbet till vallby, vädret var sådär men kul hade vi! tittade på djur, åt lunch i gräset och de lekte med varann alla ungarna. Tydligen var hela murgrönan där (mammas gamla förskola som hon jobbade på), gud va alla ungarna var stora!! Praktiserade på mellanavdelningen för ett par år sen när jag gick i trean på gymnasiet. Träffade många av de barnen där och det var sjukt va stora de var! När jag var där så fick man klä på dem, byta blöja, natta dem efter lunchen och mata vissa av dem. De var små och söta. Nu var det stora självständiga ungar! Kännde först inte ens igen dem! :) Men de var kul och se dem igen!

På kvällen bar det till e tuna för middag med jobbet. Det var mycke trevligt! Vi åt mycket gott och drack lite gott (iaf jag, verro och anki. Mamma dricker inte och anette körde ju!)Vi hade en mycket trevlig stund tillsammans och det var kul att inte bara prata jobb. Vid 22-tiden åkte vi hemåt mätta och belåtna.

Väl hemma så låg redan mina älsklingar och sov. Skönt att få krype ner i en varm säng och få somna brevid den jag älskar!


Hade såklart inge batteri i min kamera så den här bilden får duga, den visar ju iaf vart vi var! :D

Inga kommentarer: