söndag 14 juni 2009

Ojojoj!

Jaha, det här med hundvakt var inte det lättaste jag har varit med om!! Skulle ju vara hundvakt åt lilla herman igår och på första promenaden så vad händer???!!! Jo han gör sin ena lilla klo illa så det blöder från pulpan.

Jag blir hysterisk och börjar skaka.. Lyfter upp lillen och tar papper och trycker mot och hoppas att det ska sluta blöda. Skriker på andreas att herman blöder och att jag inte vet vad jag ska göra..! Ringer panik till strömsholm och är nästan på väg ner till bilen med hunden under armen och ska till strömsholm akut nu! Men hon jag pratar med säger att man kan doppa tassen i potatismjöl. Tar en liten plastpåse och häller halva paketet i påsen och stoppar ner hermans tass i. Det lugnar sig och efter en timme så kommer det inge mer så då kunde jag vara lite lugn. Efter ett par timmar så släpper vi ner honom så han kan få gå lite och såklart börjar det blöda igen.

Ringer till djurdoktorn här i västerås och frågar vad jag ska göra. Han säger bara att det är ingen fara utan att det kan blöda lite när det är pulpan. Han säger att om jag är orolig så kan man åka till strömsholm varpå jag nästan skriker åt han att hunden blöder och det är inte nära till strömsholm! Stackars vetrinären.

Fixar en ny påse åt herman och sen får han ligga i soffan tills vi går och lägger oss. Då fixar vi ett litet bandage åt honom sen får han sova mellan oss i sängen. Ställde klockan på varannan timme hela natten så jag kunde kolla så han han var ok. Nu lekar han och busar med enzo så det kan inte vara någon större fara med honom!

Det är inte lätt att vara hundvakt.. :P

Nu är frida och fredde på väg över så ska vi umgås en liten stund :)




Lillen med bandage.

Har verkligen skitdåligt samvete för vad som hände men det var ju inte med meningen utan bara en onödig olycka. Sorry!

2 kommentarer:

Frida sa...

snuttgumman, ni är så fina! och det var en jättefin bild på våran lilla vovve, den knycker jag!;) ni är bäst, er anlitar vi fler gånger :D nu ligger herman och sover i vår säng, han är nog helt färdig efter den här helgen :p

Axel sa...

djurplågare!! :P