lördag 24 januari 2009

chokladpuddig och grädde funkar till frukost!

lördag morgon och min underbara älskling enzo väckte mig strax före åtta för att han var tydligen grymt kissenödig. så ut med honom så honom så han fick göra sitt.. var dock så pigg att jag inte gick och la mig sen. andreas den lilla fryslorten tog mitt täcke eftersom han fryser, mes! så ligger han och trynar i sängen med två tjocka täcken och en filt.. att han inte dör av värmeslag?!

har fått ett galet magsug nu för tiden.. nog för att jag alltid har varit bra på att äta men nu är det groteskt! hahah till frukost igår vid halv tio åt jag spagetti och köttbullar. en timme senare värmde jag rester bestående av kassler ris och sås!! så håller jag på hela tiden! hahaha, så gott!

så imorse tog jag byttan med rester av chokladpuddingen från igår och klickade på en stoooor klick grädde till, smakade super fast klockan bara var efter åtta!! :D

tror att jag behöver allt jag kan få i mig, tarmarna tar inte upp all näring den får nu när de opererade bort (lite över 40cm!!!) av tarmen. tarmarna måste lära sig att ta över funktionerna som den bortopererade biten hade.. så nu är det väl ändå gången i hela sitt liv som man har en andledning att moffa allt som man vill ha, mat i mängder, godis, chips, dricka, bullar och allt som man vill ha!! :D

nu blir det frukost, mamma lagar alltid massa gott till frukost. inte som hemma på tenngatan när det blir en macka och juice eller en tallrik yoghurt.. här finns allt. varför flyttar man hemmifrån? det är bara dumt igentligen!

funderar på om jag ska krypa ner under andreas hög av täcken och väcka honom så han börjar vakna. tar honom ca tre timmar att ta sig upp från det att han börjar få medvetande.. :P älskar honom va seg han är ibland ;)

Inga kommentarer: