fredag 27 februari 2009

min lax..

glömde skriva om det viktigaste! jag gör nästan jämt inlagd lax nu förtiden. det är galet gott och enkelt att göra. som inlagd sill men med lax ist. kan inte skriva hur gott det är! det bästa är att andreas inte gillar det så jag får alltid ha det för mig själv!

skulle göra mer igår och tinade laxen, skivade den, saltade den och la in den i kylen. ska ligga en timme i kylen, men jag brukar låta den ligga lite längre. köttet blir fastare och det blir godare. problemet var att jag glömde helt bort den igår. kom så mycket i vägen.

men men, tänkte att det gör väl inget i morse när jag upptäckte min miss. gör lagen på en gång och häller lax och lagen i min glasburk. låter den stå en stund men kan inte hålla mig så jag var ju tvungen att ta en bit..

men fy tusan va äckligt det var!!! så salt så jag trodde att jag skulle dö!! blää så nu måste jag göra om det. ska låta den stå ikväll utifall lagsmaken tar över. kan hoppas för jag vill verkligen ha min lax..

sån tabbe!!

Inga kommentarer: