tisdag 10 februari 2009

städ-tisdag

har bokat tvättstuga i em så nu ska det tvättis lite. har inte så mycke så det borde inte ta så lång tid. skönt!

var nyss ute på en runda med enzo. skönt faktiskt att gå ut och gå. frisk luft har väl ingen dött av? kan vara på tiden att röra lite på sig nu när man äter som hen häst. annars kommer jag att väga 150kilo till sommaren! hahah

det jag skulle skriva var att på rundan så träffade vi först en ung kille med sin hund. han sa att det var en engelsk bulldog vilket det INTE var!! mer amstaff/pittbull blandning! hur söt som helst var hunden. killen som var trevlig men dock verkade han hög sa att hans lilla älskling var mesig som en katt. när enzo gick framåt lite och skulle hälsa så började den hoppa och göra utfall mot enzo. jättesnäll och mesig. känndes inte som om jag litade på hunden eller mest ägaren så då gick vi hemåt.

längre bort på cykelbanan så kom det en till hund.. liten med uppåt öron. tänkte först att det skulle vara en liten fralla men nej tänkte jag. finns inge många frallor som man sett i västerås så hur stor är chansen att man skulle träffa en nu?

men jo, visst vara det en liten fralla tjej!! hur underbar som helst och såå söt! en liten elsa. hon var 5 år tror jag men hon var jätteliten. mindre än enzo är nu. och han är ju inte fullvuxen än. de lekte jättefint fast när enzo var för på så sa hon ifrån. ägarna tyckte att det var jobbigt att hon gnabbade på enzo men jag sa att jag tyckte att det var bra att hon sa ifrån när hon tyckte att han var för på. han behöver sättas på plats! om vem kan göra det bättre än en fralladam?? :D

nu blir det lunch för min del och sovstund för enzo.

Inga kommentarer: