torsdag 12 februari 2009

pulkahopp

har nyss varit ute på promenad, gick långt och sen lekte vi i lekparken! hahah så lekparker är inte bara för barn, så det så! nu ligger han så snällt i hallen och gnager på ett ben. ovanligt :P

ikväll blir det pulkaåkning i backen! ska bli kul, jättelängesen jag åkte pulka, kan ha sin andledning. sist jag åkte var nått år sen med N, helena och andreas. jag och helena skulle åka en glidmatta i rönnbybacken. det fanns ett enda stort hopp i hela backen så vi gick bort en bit så vi skulle slippa åka i hoppet. men vad händer?? snön yr upp i våra ansikten så vi ser nada! helt plötsligt känner vi att vi lyfter från marken. på något sätt lyckades vi åka snett så vi for upp i hoppet.

det var en sån sak som man bara ser på tecknad film. grabbarna sa att det såg helt sjukt ut!! jag flög en bra bit och kraschlandade BIGTIMES!! fick ryggskott och shit vad ont det gjorde i ryggen. så sen dess har jag nog inte satt mig i en pulka. undra varför?

så vi får väl se om det blir nå pulkaåkning ikväll?!

Inga kommentarer: