torsdag 5 februari 2009

varför är det så?

hur kommer det sig att man kan vara så sams och oense på samma gång? varför är det så? bara för att man säger något, något som jag tycker så är det helt plötsligt så bestämmer jag allt! men hell no, så är det ju inte.. den ända jag bestämmer är vad vi ska äta i veckorna, så jo när jag handlar så bestämmer jag.. annars blir det ju bara chips, hot dogs, aprikoskräm och leverpastej. inget jag gillar och defenitivt inget man kan göra middag på..

men annars? vad bestämmer jag?? inget om pengar, för jag kan inget om ekonomi förutom hur man snabbast gör av med pengar, det är jag grym på!! :D

visst, jag är oftare på ikea och köper ljus, nån ny lampa till ett fönster eller en ny blomma så det blir hemtrevligt hemma.. men jag gör det knappast för min skull utan för att det ska vara fint hemma. om du kanske ville följa med någon gång och köpa smågrejjer utan att tycka att det är för mycket folk och det är trångt och jävligt. då skulle du också kunna känna dig mer delaktig i inredningen hemma. för jag tycker det är kul att fixa hemma.

jag känner att du tar de flesta beslut hemma och du tycker jag tar alla beslut.. hur ska vi göra för att båda ska känna att vi beslutar saker tillsammans. känns ju inge kul och du känner att jag bara bestämmer som nån jäkla översittare.. vill inte att det ska vara så.

1 kommentar:

Anonym sa...

GUMMAN!! shop till you drop! så länge chashen finns SPENDERA DOM! torka gunnel med dom....köp tapetklister bara för att det är kul...hahaha ne bara skoja!
Pengar är viktigt,men ett tips från mig, bråka alrig OM PENGAR..det tär på en i längden...resonera i stället... just nu har han inkomsten och fine, men du ska ha lika mkt av dem pengarna som han har...för det kommer en dag kanske(hoppas inte men i fall att) han blir arbetslös, då kommer han leva på dig ett tag..
Pengar gör inte en lyckligare...fråga mig, men det gör ens vardag lite enklare...men du är ju van vid utmaningar;) hehe!
Jag ska nog bli präst detta var ju ett jävligt bra tal!!
LOVE U MY HONEY!!!